05-06-2015

knikkerbaan

Op uitnodiging van mijn collega Geja van der Nagel van IKC Bamboe (bs de Krullevaar) deed ik mee aan haar proeftuintje*: knikkerbaan. 
'Mijn' kleuters wisten wel raad met een knikkerbaan!
De les begon met het onderzoeken van de materialen, daarna stelde ik 4 groepjes samen en gaf ze de vrije hand.
Ik was er voor de hand en spandiensten. Even ergens een extra plakband aanleggen zodat de ingenieuze constructie goed vast zou blijven zitten. De kinderen ontdekten al gauw de voorraad in een hoek, eerst werd er nog gevraagd of ze iets extra's mochten pakken maar al snel was de hoek leeg. Plakband was soms een spelbreker maar ook daar konden ze aan het einde van de les een stuk beter mee omgaan. Voor mij was dit een erg fijne les omdat ik veel tijd had om te observeren.  
*Tijdens een proeftuintje onderzoeken meerdere collega's een onderwerp. 









 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten