19-08-2014

durevole Italia!

Duurzaam Italië! 
Zoals bij ons in het landschap overal de windmolens opduiken zie je in Italie veel zonnecollectoren. Niet alleen op gebouwen maar vooral in de velden en zelfs op heuvels. Een bijzonder gezicht zo'n blauwe heuvel, heb er helaas geen foto van. 
Verder is er natuurlijk net als bij ons het gescheiden afval inzamelen. Overal duiken ze op, de containers en prullenbakken in allerlei verschillende formaten en kleuren. In het huis waar ik verbleef hadden ze voor het afval verschillende bakken en zakken maar eenmaal buiten wist ik niet goed in welke container ik het moest gooien. De opschriften waren niet altijd even duidelijk en na een blik in de container wist ik het vaak helemaal niet meer. Niet iedereen hield zich aan de goedbedoelde intenties van de gemeentes.
Helemaal ingewikkeld was het met de prullenbakken in de stad. Ik geloof dat er maar erg weinig toeristen de tijd namen om te kijken in welke opening hun plastic flesje of papieren zakje moest verdwijnen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten