06-02-2014

atelier

Sinds januari 1999 zit ik met mijn atelier op de Prinsegracht 64. We zijn met Kunstgreep begonnen in 1995 op de Kennedylaan. Met 60 kunstenaars zaten we in een onverwarmd pand. We moesten eruit en konden met 40 kunstenaars intrekken op de gedempte Burgwal, het voormalige ziekenhuis de Volharding. Ook dit onverwarmde pand verlieten we om 15 jaar geleden op de Prinsegracht in te trekken, een verwarmd pand met plek voor 20 kunstenaars.

Kenneylaan
Ik ben begonnen op de eerste of tweede etage, daar maakte ik het decor voor 'slagersmeisjes'. Deze foto's zijn gemaakt in mijn atelier op de begane grond.



Gedempte Burgwal
Op de gedempte Burgwal zat ik op de eerste verdieping. Ik had 2 ruimtes, een klein rommelhok dat ik nog wel een klein beetje warm kon stoken met een gaskachel (op de foto linksonder) en een wat grotere ruimte. Het decor voor 'de verpletterende werkelijkheid' maakte ik beneden in de 'galerie'. Op onderstaande foto heb ik een sigaar in mijn hand, het was de tijd van de sigarenbandjes.





Prinsegracht
Ons pand op de Prinsegracht was een school voor speciaal onderwijs. Omdat ik tijdens de verhuizing in het bestuur van Kunstgreep zat kon ik als 1 van de eersten een atelier uitkiezen. Het werd een lokaal aan de achterkant, op het zuiden, de middelste op de begane grond. De eerste foto is van voor de renovatie.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten